El reconocimiento de las diferencias como fundamento para la educación inclusiva: La evaluación como barrera en el discurso docente

Jorge Eduardo Alfaro, Valeria Herrera Fernández

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

In Chile, a significant number of students from minority groups are excluded from participating in the educational system due to their cultural, linguistic, biological or social differences. The theory of recognition proposes a system of categories that allows analyzing the educational responses formulated to overcome barriers of access, participation and progress in the school trajectory. To do this, it is proposed to critically analyze the discourse of teachers, as the main actors involved in the daily implementation of educational policies on inclusion, in educational spaces in which practices and experiences rooted in a traditional school culture are reproduced. Evidencing these discourses will allow us to approach the understanding of the problem of participation and academic progress in the educational system of students from minority groups.

Título traducido de la contribuciónThe recognition of differences as a basis for inclusive education: Assessment as barrier at teacher speech
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1-19
Número de páginas19
PublicaciónRevista Brasileira de Educacao
Volumen25
DOI
EstadoPublicada - 2020
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020 Revista Brasileira de Educacao.

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Educación

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El reconocimiento de las diferencias como fundamento para la educación inclusiva: La evaluación como barrera en el discurso docente'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto