Propiedades Psicométricas de la Escala de Satisfacción con la Vida de los Estudiantes (SLSS) de Huebner en una Muestra de Adolescentes Chilenos

Mariavictoria Benavente*, Félix Cova, Jaime Alfaro, Jorge J. Varela

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

9 Citas (Scopus)

Resumen

We explore the psychometric properties of Huebner's Student Life Satisfaction Scale (SLSS) in a sample of adolescents. Two models were tested using Confirmatory Factor Analysis. Results indicate one model that follows the one-factor structure and the other model with two factors, based on the Exploratory Factor Analysis. The second factor was created using the inverted items. The bifactorial model has the best fit indexes results. Moreover, the invariance of the model according to sex was examined using by multi-group analysis. We discussed the solution of two factors considering the characteristics of the items and adolescence period. The study contributes to the use and development of self-report measures for the study of subjective well-being in adolescence.

Título traducido de la contribuciónPsychometric properties for the Student Life Satisfaction Scale (SLSS) in a Chilean Adolescent Sample
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)57-69
Número de páginas13
PublicaciónRevista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica
Volumen51
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2019 AIDEP. All rights reserved.

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología General

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Propiedades Psicométricas de la Escala de Satisfacción con la Vida de los Estudiantes (SLSS) de Huebner en una Muestra de Adolescentes Chilenos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto