Propiedades psicométricas de la Escala de Satisfacción con la Vida en los Estudiantes (SLSS) de Huebner en niños y niñas de 10 a 12 años de Chile

Jaime Alfaro*, Javier Guzmán, David Sirlopú, Catalina García, Fernando Reyes, Lorraine Gaudlitz

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

32 Citas (Scopus)

Resumen

This article analyzes the psychometric properties of the Huebner’s SLSS in a sample of Chilean boys and girls. 1096 students participated in the study who had between 10 and 12 years old (M= 11; SD= 0.89) and attended public, semiprivate, and private schools in Santiago, Valparaíso and Concepción. The analysis includes reliability analysis of internal consistency, exploratory factor analysis (EFA), and confirmatory factor analysis (CFA). Results show an acceptable reliability of the scale (α =.86), and factor analysis indicates two factors in the factor structure of the scale that correspond to life satisfaction and desire of change. The discussion examines the bi-factor solution of the model because this finding does not fit the conclusions of previous research. This study expands the utilization of the SLSS in child population contributing to the development of assessment tools for social indicators that consider the self-report of subjective well-being in Chilean children.

Título traducido de la contribuciónPsychometric properties of huebner’s satisfaction with life in students scale (SLSS) in chilean boys and girls between 10 and 12 years old
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)383-392
Número de páginas10
PublicaciónAnales de Psicologia
Volumen32
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2016
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2016: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia.

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología General

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Propiedades psicométricas de la Escala de Satisfacción con la Vida en los Estudiantes (SLSS) de Huebner en niños y niñas de 10 a 12 años de Chile'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto