Non-reflective consciousness and our moral duties to non-reflective animals

Título traducido de la contribución: Conciencia no-reflexiva y nuestros deberes morales para con los animales no-reflexivos

Bernardo Aguilera*

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

Many philosophers and scientists believe that animals can be conscious by virtue of possessing first-order perceptual representations, while having high-order representational capacities is not necessary for being conscious. In this paper I defend this view but argue that it reveals that there are two kinds of consciousness that depend on whether one is capable of high-order representations or not. I call these two kinds of consciousness reflective and non-reflective consciousness, respectively. Given that consciousness is crucial for the ascription of moral status to animals and for determining our moral duties to them, the distinction between these two kinds of consciousness turns out to have important normative implications. In the last part of this paper, I argue that our moral duties towards animals with moral status are generally stronger when they arise from reflective, rather than from non-reflective, animals.

Título traducido de la contribuciónConciencia no-reflexiva y nuestros deberes morales para con los animales no-reflexivos
Idioma originalInglés
Número de artículoe202430456
Páginas (desde-hasta)1-18
Número de páginas18
PublicaciónRevista de Filosofia: Aurora
Volumen36
DOI
EstadoPublicada - 2024

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© (2024), (Pontificia Universidade Catolica do Parana). All rights reserved.

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