Modelling school participation based on the theory of planned behaviour

Título traducido de la contribución: Modelamiento de la participación escolar basado en la teoría del comportamiento planificado

Alia Awad-Carrillo, Claudia Paz Pérez-Salas*, David Sirlopú

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

This study evaluated a predictive model of school participation based on Ajzen’s theory of planned behaviour. Attitudes towards social justice, perceived control and subjective norm on school participation were tested, mediated by the behavioural intention in favour of social justice in a sample of 443 secondary school students. The proposed model showed good fit (χ2 = 597.740, df = 342; RMSEA = .041). The behavioural intentions towards social justice and perceived behavioural control were directly related to school participation. An indirect effect of perceived control on participation was detected, mediated by behavioural intention, but no evidence was found of the indirect effect of either attitude or norm on school participation.

Título traducido de la contribuciónModelamiento de la participación escolar basado en la teoría del comportamiento planificado
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)307-330
Número de páginas24
PublicaciónInternational Journal of Social Psychology
Volumen34
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2019 Fundacion Infancia y Aprendizaje.

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología social

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Modelamiento de la participación escolar basado en la teoría del comportamiento planificado'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto