Proyectos por año
Resumen
Reading promotes the approach to new knowledge in school and reinforces comprehensionalready acquired(Colomer, 2015; Ballester, 2015; Lockwood, 2011), and it freesthe teaching of the literacy process from being subordinated to the literal to position itself as a powerful epistemic tool (Ruiz, 2009). The need to value and offer educational aids around reading and language development arises because evidence indicates that Chile is characterized by an unequal distribution of access to education for school students according to the types of schoolsandthe fact that there are low results in national reading comprehension tests(OECD, 2016).This textpresents pedagogical proposals and theoretical reflections from linguistic (Stubbs, 1984; Calsamiglia and Tusón, 2008; Bosque and Gallego, 2016) and pedagogical approaches (Spolsky, 2008) and language teaching (Camps, 2006; Cassanyet al., 2007), whose application is expected to promote the development of abstract thinking and visits to the school library, as well as to strengthen language teaching and reflection on its functioning in reading instances.
Idioma original | Español (Chile) |
---|---|
Número de artículo | 1 |
Páginas (desde-hasta) | 1-16 |
Número de páginas | 16 |
Publicación | SouthFloridaJournalofDevelopment |
Volumen | 5 |
N.º | 10 |
DOI | |
Estado | Publicada - 2024 |
Áreas temáticas de ASJC Scopus
- Arte y humanidades (todo)
- Lenguaje
- Lectura
- Libros
- Lingüística
- Ciencias sociales (todo)
- Educación
Proyectos
- 1 Activo
-
FONDECYT R-1241957: La “invención literaria” del derecho público chileno: circulación de ideas, producción de autoridad y construcción de Estado en manuales de Derecho Constitucional, Derecho Administrativo y Derecho de Gentes publicados en Chile durante el siglo XIX
Muñoz León, F. J. (Investigador principal) & Aguilar Peña, P. F. (Coinvestigador)
Agencia Nacional de Investigación y Desarrollo (ANID)
01/04/24 → 31/03/27
Proyecto: PROYECTO DE INVESTIGACIÓN
Producción científica
- 1 Artículo
-
Actividades y textos literarios sugeridos para la enseñanza de la Literatura en el espacio escolar en Chile: ¿estereotipos de género y su reproducción en la escuela?
Aguilar Peña, P. F. & Vidal Morales, T. J., 2024, En: Diálogos sobre Educación. 15, 31, p. 1-19 19 p., 1.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › revisión exhaustiva
Acceso abierto