Implicit and explicit attitudes toward people with Down syndrome: A study in schools with and without integration programmes in Chile

Título traducido de la contribución: Actitudes implícitas y explícitas hacia personas con síndrome de Down: Un estudio en colegios con y sin programas de integración de Chile

David Sirlopú*, Roberto González, Gerd Bohner, Frank Siebler, Andrés Millar, Gabriela Ordóñez, David Torres, Pablo de Tezanos-Pinto

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

Integrated education can reduce intergroup prejudice because enhance people contact. In this area, most researches have measured explicit attitudes using self-report questionnaires, but few studies have measure implicit attitudes for this objective. This article aims to evaluate both types of attitudes towards People with Down syndrome (PWDS). Eighty Chileans pupils (11-15 years) belonging from schools with and without integration programs participated in this study. Implicit attitudes were measured with Implicit Association Test (IAT). Results showed that all students, regardless from the school system, showed implicit bias towards PWDS. In explicit attitudes, although both samples exhibited low levels of prejudice, pupils from integrated schools expressed less anxiety towards PWDS. Finally, quality of contact, quantity of contact and salience were associated with less anxiety and more positive stereotypes towards PWDS.

Título traducido de la contribuciónActitudes implícitas y explícitas hacia personas con síndrome de Down: Un estudio en colegios con y sin programas de integración de Chile
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)199-210
Número de páginas12
PublicaciónInternational Journal of Social Psychology
Volumen27
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 2012
Publicado de forma externa

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología social

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Actitudes implícitas y explícitas hacia personas con síndrome de Down: Un estudio en colegios con y sin programas de integración de Chile'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto