Análisis Bifactorial de la Escala de Participación Escolar en una Muestra de Estudiantes Chilenos

Claudia P. Pérez-Salas*, David Sirlopú, Rubia Cobo, Alia Awad

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

15 Citas (Scopus)

Resumen

The school participation scale was developed by John-Akinola and Nic-Gabhainn (2014) to assess student's participation at school from his/her perspective. This investigation aimed to estimate the psychometrics properties of this questionnaire in a sample of 1428 secondary students from Chile (53% females), with ages from 12 to 21 years old (M=15.59; SD=1.52). Bifactor analyses showed best fit for the proposed hierarchical structure, and the internal consistency coefficients were adequate. Results suggest that the Chilean version of the school participation scale is a valid and reliable instrument for assessing this construct in school aged children in Chile.

Título traducido de la contribuciónBifactor analysis of the school participation scale in a Chilean student sample
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)27-39
Número de páginas13
PublicaciónRevista Iberoamericana de Diagnostico y Evaluacion Psicologica
Volumen52
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2019 AIDEP. All rights reserved.

Áreas temáticas de ASJC Scopus

  • Psicología General

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Análisis Bifactorial de la Escala de Participación Escolar en una Muestra de Estudiantes Chilenos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto