Projects per year
Personal profile
Research interests
Personal profile
Teaching
Education/Academic qualification
PhD, Educación, Universidad Católica de la Santísima Concepción
… → 2021
PhD, Doctor en Psicología, Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, Spain
… → 2019
Master, Gestión Directiva de Excelencia, Universidad Mayor
… → 2015
Bachelor, Licenciado en Psicología - Psicólogo, Universidad San Sebastián
… → 2013
Bachelor, Licenciado de Educación - Profesor de Educación Diferencial
… → 2008
External positions
Departamento de Psicología Básica, Evolutiva y de la Educación, Facultad de Psicología, Universidad Autónoma de Barcelona
2022 → 2023
Universidad Católica de la Santísima Concepción, Concepción Chile
2017 → 2023
Cargo USS
- Investigador (a)
Línea de Investigación
- Línea de Investigación
Macrodisciplinas
- Macrodisciplinas
Disciplinas ANID
- Disciplinas
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Inclusión escolar y trabajo colaborativo docente, desde los estudiantes, apoderados, directivos y profesores
Sagredo Lillo, E. J. (PI)
04/04/22 → …
Project: Research
-
IUP23-04: Habilidad matemática en estudiantes con altas capacidades y/o doble excepcionalidad.
Sagredo Lillo, E. J. (PI)
15/06/24 → 26/09/24
Project: PROYECTO DE INVESTIGACIÓN
-
Collaborative Work and Co-teaching as 21st Century Skills for Educating from an Inclusive Perspective in Face-To-Face and Virtual Contexts
Sagredo-Lillo, E., Salamanca-Garay, I., Sagredo-Concha, I., Espinoza, J. & Soto-Fuentes, A., 2024, Collaborative Work and Co-teaching as 21st Century Skills for Educating from an Inclusive Perspective in Face-To-Face and Virtual Contexts. Rocha, A., Diez, J. H., Ferras, C. & Rebolledo, M. D. (eds.). Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, p. 327-338 12 p. (Lecture Notes in Networks and Systems; vol. 933 LNNS).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › peer-review
-
Formación inicial docente para el trabajo con la diversidad desde el trabajo colaborativo docente
Sagredo Lillo, E. J., 2024, Formación inicial docente para el trabajo con la diversidad desde el trabajo colaborativo docente. Ediciones UCSC ed. Editorial Universidad Católica de la Santisíma Concepción, p. 76 89 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Chapter › peer-review
-
Trabajo colaborativo y co-enseñanza: Sentidos que le otorgan los equipos de aula
Cáceres, R. C. & Sagredo Lillo, E. J., 2024, In: Revista Colombiana de Educacion. 93, 1, p. 81 98 p., 93.Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
Open Access -
Una propuesta de gestión del clima organizacional en el ámbito educativo, basado en la colaboración tanto en entornos presenciales como virtuales
Sagredo-Lillo, E., Salamanca-Garay, I., Castro-Cáceres, R. & Soto-Fuentes, A., 2024, In: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. 2024, E66, p. 436-448 13 p.Translated title of the contribution :A proposal for a model of organizational climate management in the educational field, which is based on collaboration in both face-to-face and virtual environments Research output: Contribution to journal › Article › peer-review
-
Managing the Inclusion of Students with High Cognitive Performance and/or Dual Exceptionality, from Virtual and Face-to-Face Collaborative Spaces
Sagredo, E. J. & Salamanca-Garay, I., 2023, Perspectives and Trends in Education and Technology - Selected Papers from ICITED 2023. Mesquita, A., Abreu, A., Carvalho, J. V., Santana, C. & de Mello, C. H. (eds.). Springer Science and Business Media Deutschland GmbH, p. 677-687 11 p. (Smart Innovation, Systems and Technologies; vol. 366).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution › peer-review